פאנפונה » כללי » שם המשפחה של משפחת המלוכה הבריטית

שם המשפחה של משפחת המלוכה הבריטית

שם המשפחה של משפחת המלוכה הבריטית

שם המשפחה של משפחת המלוכה הבריטית

כשזה מגיע למשפחת המלוכה הבריטית, לעתים קרובות יש בלבול סביב שם המשפחה שלהם. בניגוד לרוב המשפחות, בני המלוכה אינם משתמשים בדרך כלל בשם משפחה במובן המסורתי. עם זאת, יש להם שם משפחה המשמש בהזדמנויות מסוימות ולמטרות רשמיות.

בית וינדזור

שם המשפחה הנוכחי של משפחת המלוכה הבריטית הוא ווינדזור. שם זה אומץ על ידי המלך ג'ורג' החמישי בשנת 1917 במהלך מלחמת העולם הראשונה. לפני כן, שם המשפחה של משפחת המלוכה היה סקסה-קובורג וגוטה, שמקורם היה גרמני. עם זאת, בשל הרגשות האנטי-גרמניים במהלך המלחמה, המלך ג'ורג' החמישי החליט לשנות את השם למשהו בעל סאונד בריטי יותר.

השם וינדזור נבחר על שם בית המגורים המלכותי, טירת וינדזור. זו הייתה דרך להדגיש את הקשר של המשפחה למונרכיה הבריטית ולהרחיק את עצמה מהמורשת הגרמנית שלה. מאז, כל צאצאיהם של המלך ג'ורג' החמישי והמלכה מרי השתייכו לבית וינדזור.

חריגים לכלל

בעוד בית וינדזור הוא שם המשפחה הרשמי של משפחת המלוכה הבריטית, ישנם כמה חריגים לכלל זה. כאשר בני משפחת המלוכה צריכים שם משפחה, הם יכולים להשתמש בשם Mountbatten-Windsor.

השם מאונטבאטן-ווינדזור משלב את שמות המשפחה של בעלה של המלכה אליזבת השנייה, הנסיך פיליפ, ובית ווינדזור. הוא נוצר בשנת 1960, כאשר המלכה אליזבת השנייה והנסיך פיליפ החליטו לתת לצאצאיהם הישירים שם משפחה דו-חבית שישקף את שני הצדדים של משפחתם.

חשיבות שם המשפחה

אמנם שם המשפחה של משפחת המלוכה הבריטית עשוי שלא לשמש לעתים קרובות, אך עדיין יש לו משמעות. הוא מייצג את מורשת המשפחה ואת הקשר למלוכה. לבית וינדזור יש היסטוריה ארוכה ומלאת קומות, ושם המשפחה משמש כסמל להיסטוריה זו.

בנוסף, שם המשפחה משמש במסמכים רשמיים ובמצבים רשמיים מסוימים. לדוגמה, כאשר בני משפחת המלוכה מצטרפים לצבא, הם מרבים להשתמש בשם המשפחה שלהם לצורכי זיהוי. זה עוזר להבדיל אותם מאנשים אחרים בעלי תארים או תפקידים דומים.

סיכום

לסיכום, שם המשפחה של משפחת המלוכה הבריטית הוא ווינדזור. שם זה אומץ על ידי המלך ג'ורג' החמישי בשנת 1917 כדי להדגיש את הקשר של המשפחה למלוכה הבריטית ולהרחיק את עצמם מהמורשת הגרמנית שלהם. בעוד ששם המשפחה הרשמי הוא ווינדזור, שם המשפחה מאונטבאטן-ווינדזור משמש את צאצאיהם הישירים של המלכה אליזבת השנייה והנסיך פיליפ. לשם המשפחה יש משמעות בייצוג מורשת המשפחה והוא משמש במסמכים רשמיים ובמצבים פורמליים מסוימים.

  • שם המשפחה של משפחת המלוכה הבריטית הוא ווינדזור.
  • הוא אומץ בשנת 1917 על ידי המלך ג'ורג' החמישי.
  • שם המשפחה הקודם היה Saxe-Coburg ו-Gotha.
  • השם וינדזור נבחר כדי להדגיש את הקשר של המשפחה למלוכה הבריטית.
  • שם המשפחה מאונטבאטן-ווינדזור משמש את צאצאיהם הישירים של המלכה אליזבת השנייה והנסיך פיליפ.
  • שם המשפחה משמש במסמכים רשמיים ובמצבים רשמיים מסוימים.
דילוג לתוכן