פאנפונה » הכי פופולרי » שם המשפחה של המלכה אליזבת השנייה – דון

שם המשפחה של המלכה אליזבת השנייה – דון

שם המשפחה של המלכה אליזבת השנייה – דון

מקור שם המשפחה

המלכה אליזבת השנייה, המונרך הכי ארוך בתולדות בריטניה, ידועה בשמה המלא, אליזבת אלכסנדרה מרי ווינדזור. עם זאת, אתה אולי תוהה למה שם המשפחה שלה הוא לא ווינדזור, אלא דון. התשובה טמונה בהיסטוריה של משפחת המלוכה הבריטית ובשינוי שעשה סבה של המלכה אליזבת, המלך ג'ורג' החמישי.

בית וינדזור

לפני שינוי השם, משפחת המלוכה הבריטית השתייכה לבית סקסה-קובורג וגותה. השם הזה שנשמע גרמני היה תוצאה של נישואיה של המלכה ויקטוריה לנסיך אלברט, שהיה חבר בבית הגרמני של סקסה-קובורג וגותה. עם זאת, במהלך מלחמת העולם הראשונה, הסנטימנט האנטי-גרמני היה גבוה בבריטניה, והמלך ג'ורג' החמישי החליט לשנות את שם משפחת המלוכה למשהו אנגלי יותר.

בשנת 1917, המלך ג'ורג' החמישי פרסם כרוז מלכותי שהכריז כי שם משפחת המלוכה ישונה לבית וינדזור. שם זה נבחר כדי לשקף את המורשת הבריטית של המלוכה ולהרחיק את עצמם משורשיהם הגרמניים. מנקודה זו ואילך, כל צאצאיו של המלך ג'ורג' החמישי ישאו את שם המשפחה ווינדזור.

חיבור מאונטבאטן-ווינדזור

בעוד ששם המשפחה של המלכה אליזבת השנייה הוא וינדזור באופן רשמי, יש אלמנט נוסף שיש לקחת בחשבון. בשנת 1947 נישאה המלכה אליזבת לנסיך פיליפ, דוכס אדינבורו, שנולד לנסיך פיליפ מיוון ודנמרק. כתוצאה מנישואיהם נוצר שם משפחה חדש לצאצאיהם.

המלכה אליזבת והנסיך פיליפ החליטו לשלב את שמות המשפחה שלהם כדי ליצור את שם המשפחה המקוף מאונטבאטן-ווינדזור. השם מאונטבאטן מגיע ממשפחת האם של הנסיך פיליפ, ווינדזור מייצגת את השם המסורתי של משפחת המלוכה. החלטה זו התקבלה כדי לכבד את משפחתו של הנסיך פיליפ ולהודות בתרומתו למלוכה הבריטית.

חשוב לציין ששם המשפחה מאונטבאטן-ווינדזור משמש בעיקר את צאצאיהם של המלכה אליזבת והנסיך פיליפ שאינם מחזיקים בתארים מלכותיים. אלה שיש להם תארים מלכותיים, כמו הנסיך וויליאם והנסיך הארי, משתמשים לעתים קרובות בתארים שלהם במקום בשם משפחה.

שאלות ותשובות

ש: מדוע שינה המלך ג'ורג' החמישי את שם משפחת המלוכה?

ת: המלך ג'ורג' החמישי שינה את שמה של משפחת המלוכה מבית סקסה-קובורג וגותה לבית ווינדזור כדי להתרחק מהשורשים הגרמנים שלהם במהלך מלחמת העולם הראשונה.

ש: מדוע שם המשפחה של המלכה אליזבת השנייה הוא דון?

ת: שם המשפחה של המלכה אליזבת השנייה הוא לא דון, אלא ווינדזור. המונח "דון" אינו קשור לשם משפחתה.

ש: מהי משמעות השם מאונטבאטן-ווינדזור?

ת: מאונטבאטן-ווינדזור הוא שם המשפחה המקוף שנוצר עבור צאצאיהם של המלכה אליזבת השנייה והנסיך פיליפ. הוא משלב את שם המשפחה האימהי של הנסיך פיליפ, מאונטבאטן, עם השם המסורתי של משפחת המלוכה, ווינדזור.

סיכום

לסיכום, שם המשפחה של המלכה אליזבת השנייה הוא רשמית וינדזור, אשר הוקמה על ידי המלך ג'ורג' החמישי כאשר שינה את שם משפחת המלוכה מבית סקסה-קובורג וגותה לבית וינדזור. עם זאת, בשל נישואיה לנסיך פיליפ, שם המשפחה מאונטבאטן-ווינדזור משמש גם את צאצאיהם. שילוב שמות זה משקף הן את המורשת המשפחתית של הנסיך פיליפ והן את השם המסורתי של משפחת המלוכה הבריטית.

למידע נוסף על המלכה אליזבת השנייה ומשפחת המלוכה הבריטית, אתה יכול לבקר ויקיפדיה .

דילוג לתוכן