פאנפונה » המלצת הצוות » שינוי שם המשפחה שלך בדרכון שלך

שינוי שם המשפחה שלך בדרכון שלך

שינוי שם המשפחה שלך בדרכון שלך

מבוא

שינוי שם המשפחה בדרכון שלך יכול להיות שלב הכרחי לאחר נישואים, גירושין, או מכל סיבה אישית אחרת. חשוב לעדכן את הדרכון שלך בשם החוקי הנוכחי שלך כדי למנוע סיבוכים כלשהם בעת נסיעה בינלאומית. במאמר זה נדריך אותך בתהליך של שינוי שם המשפחה שלך בדרכון.

למה לשנות את שם המשפחה שלך בדרכון שלך?

ישנן מספר סיבות מדוע ייתכן שיהיה עליך לשנות את שם המשפחה בדרכון שלך. הסיבות הנפוצות ביותר כוללות:

  • נישואים: לאחר הנישואין, אנשים רבים בוחרים לקחת את שם המשפחה של בן זוגם. אם תחליט לשנות את שם המשפחה שלך לאחר הנישואין, עדכון הדרכון שלך הוא חיוני.
  • גירושין: אם עברת לאחרונה גירושין ושינית את שם המשפחה שלך בחזרה לשם נעוריך או לשם חדש, יש צורך לעדכן את הדרכון שלך.
  • העדפה אישית: אנשים מסוימים עשויים פשוט לרצות לשנות את שם המשפחה שלהם מסיבות אישיות, כמו לא לאהוב את שם המשפחה הנוכחי שלהם או לרצות לאמץ שם משפחה.

תהליך שינוי שם המשפחה שלך בדרכון שלך

שינוי שם המשפחה בדרכון שלך כרוך במספר שלבים. להלן סקירה כללית של התהליך:

שלב 1: אסוף את המסמכים הדרושים

לפני התחלת תהליך שינוי השם, ודא שברשותך המסמכים הבאים:

  • טופס בקשה לדרכון מלא
  • הוכחה לשינוי השם (תעודת נישואין, צו גירושין, צו בית משפט וכו')
  • מסמכי זיהוי תקפים (רישיון נהיגה, תעודת זהות וכו')
  • תמונות בגודל דרכון
  • תשלום עבור דמי טיפול בדרכון

שלב 2: מלא את טופס הבקשה

מלא את טופס הבקשה לדרכון עם המידע האישי המעודכן שלך, כולל שם המשפחה החדש שלך. ודא שכל המידע הנמסר מדויק ותואם למסמכים התומכים.

שלב 3: שלח את הבקשה

שלח את טופס הבקשה המלא שלך, יחד עם המסמכים הנדרשים והתשלום, למשרד הדרכונים או לסוכנות המתאימים. רצוי לקבוע תור מראש כדי למנוע עיכובים מיותרים.

שלב 4: המתנה לעיבוד

לאחר הגשת הבקשה שלך, היא תעבור עיבוד. זמן הטיפול עשוי להשתנות בהתאם למשרד הדרכונים או לסוכנות ולעומס העבודה הנוכחי. מומלץ לבדוק את זמן הטיפול המשוער באתר הרשמי או לפנות לרשויות הרלוונטיות לקבלת עדכונים.

שלב 5: קבל את הדרכון המעודכן שלך

לאחר אישור ועיבוד הבקשה שלך, תקבל את הדרכון המעודכן עם שם המשפחה החדש שלך. הקפד לעיין במידע על הדרכון כדי להבטיח דיוק לפני השימוש בו לנסיעות.

סיכום

שינוי שם המשפחה שלך בדרכון הוא תהליך פשוט הדורש איסוף המסמכים הדרושים, מילוי טופס בקשה והגשתו למשרד הדרכונים או לסוכנות המתאימים. חשוב לעדכן את הדרכון שלך בשם החוקי הנוכחי שלך כדי למנוע סיבוכים כלשהם בזמן נסיעה בינלאומית. זכור לעקוב אחר ההנחיות הספציפיות שסופקו על ידי רשות הדרכונים של המדינה שלך לתהליך שינוי שם חלק.

דילוג לתוכן