פאנפונה » המלצת הצוות » חנוכה: חגיגה של אור ומסורת | משפחת אל תעשה

חנוכה: חגיגה של אור ומסורת | משפחת אל תעשה

חנוכה: חגיגה של אור ומסורת | משפחת אל תעשה

חגיגות החנוכה המשמחות של משפחת אל תעשה

חנוכה, הידוע גם כפסטיבל האורות, הוא חג יהודי משמח הנחגג על ידי משפחת אל תעשה וקהילות יהודיות ברחבי העולם. לפסטיבל זה בן שמונה ימים יש משמעות רבה והוא זמן למשפחה, למסורת ולספר מחדש של סיפור מופלא.

מקורות החנוכה

חנוכה מציין את חנוכתו מחדש של בית המקדש השני בירושלים במאה השנייה לפני הספירה. החג מציין את ניצחונם של המכבים, קבוצת מורדים יהודית, על האימפריה הסלאוקית המדכאת. הסיפור מספר שלאחר שהחזירו את בית המקדש, מצאו המכבים רק מספיק שמן כדי להדליק את המנורה, מנורת שבעה קנים, ליום אחד. בנס, השמן החזיק שמונה ימים, ואיפשר להם לחנוך מחדש את בית המקדש.

הדלקת החנוכייה

אחת המסורות המרכזיות של חנוכה היא הדלקת החנוכייה. בכל לילה מדליקים נר נוסף, החל מהשמש, נר העוזר, המשמש להדלקת האחרים. משפחת Don't מתאספת סביב החנוכייה המעוטרת להפליא, שרים שירים מסורתיים ומדקלמים ברכות. הזוהר החם של הנרות מסמל תקווה, אמונה וניצחון האור על החושך.

פינוקים טעימים וזמן משפחתי

חנוכה הוא גם זמן להתפנק עם פינוקים טעימים. משפחת Don't מכינה ונהנית ממאכלים מסורתיים כמו סופגניות, סופגניות במילוי ג'לי מטוגנות בשמן עמוק ולטקס, לביבות תפוחי אדמה פריכות. תענוגות מעוררי תיאבון אלה מלווים לעתים קרובות בצחוק, בסיפורים ובזמן איכות עם אנשים אהובים.

משחק דריידל

עוד מסורת חנוכה אהובה בבית אל תעשה היא משחק בסביבון. הסביבון הוא סביבון בעל ארבעה צדדים עם אותיות עבריות בכל צד, המייצגים את המשפט "נס גדול קרה שם". בני המשפחה מתאספים מסביב, מסובבים בתורות את הסביבון ומצפים בשקיקה איזו אות תנחת עם הפנים כלפי מעלה. המשחק הפשוט הזה מביא שמחה והתרגשות לחגיגות.

בזמן שמשפחת אל תחגוג את חנוכה, הם גם מנצלים את ההזדמנות כדי לחנך את ילדיהם על המשמעות ההיסטורית והתרבותית של החג. הם מדגישים את החשיבות של חופש דת, חוסן וכוחם של ניסים.

למי שמעוניין ללמוד עוד על חנוכה, ויקיפדיה כאן כדי לספק סקירה מקיפה של ההיסטוריה, המנהגים והמסורות של החג. בקר ויקיפדיה כדי לחקור עוד.

חנוכה הוא זמן של אחדות, שמחה והכרת תודה למשפחת אל. היא משמשת תזכורת לעוצמת אמונתם ולחשיבות העברת מסורות מדור לדור. הדלקת החנוכייה, הפינוקים הטעימים והבילוי המשפחתי המשמח יוצרים זיכרונות אהובים שיחזיקו מעמד לכל החיים.

מי יתן וחג האורות יביא חום, אהבה וברכות למשפחת אל תעשה ולכל החוגגים את חנוכה ברחבי העולם.

דילוג לתוכן