פאנפונה » הכי פופולרי » האם לרויאלים יש שם משפחה? – חקירת מוסכמות השמות של המשפחה המלכותית

האם לרויאלים יש שם משפחה? – חקירת מוסכמות השמות של המשפחה המלכותית

האם לרויאלים יש שם משפחה? – חקירת מוסכמות השמות של המשפחה המלכותית

מבוא

משפחת המלוכה הבריטית היא ללא ספק אחת המשפחות המפורסמות והמשפיעות בעולם. עם ההיסטוריה והמסורת העשירה שלהם, הם מושכים לעתים קרובות את תשומת הלב של אנשים ברחבי העולם. עם זאת, שאלה מסקרנת אחת שעולה לעתים קרובות היא האם לבני המלוכה יש שם משפחה.

חקירת מוסכמות השמות של המשפחה המלכותית

בניגוד לרוב המשפחות, משפחת המלוכה הבריטית אינה משתמשת בדרך כלל בשם משפחה באותו אופן כמו הציבור הרחב. במקום זאת, הם מסתמכים על הכותרות והשושלת שלהם כדי להבחין בעצמם. עם זאת, ישנם מקרים בהם נעשה שימוש בשם משפחה, במיוחד כאשר מדובר במסמכים רשמיים ובאירועים הדורשים שם משפחה.

רקע היסטורי

ניתן לייחס את הנוהג של אי שימוש בשם משפחה לתקופת המלכה ויקטוריה, אשר שלטה בין 1837 ל-1901. במהלך שלטונה, משפחת המלוכה נודעה כבית סקסה-קובורג וגוטה. עם זאת, בשל רגשות אנטי-גרמנים במהלך מלחמת העולם הראשונה, המלך ג'ורג' החמישי שינה את שם המשפחה לבית וינדזור ב-1917.

מאז, משפחת המלוכה הזדהתה בעיקר כחברים בבית וינדזור. עם זאת, בשנת 1960, המלכה אליזבת השנייה והנסיך פיליפ החליטו ליצור שם משפחה חדש עבור צאצאיהם הישירים, תוך שילוב אלמנטים משני הצדדים של משפחתם. שם משפחה זה הוא Mountbatten-Windsor, המשמש בעת הצורך.

שימוש בשמות משפחה

בעוד שמשפחת המלוכה עשויה שלא להשתמש בשם משפחה בדרך כלל, ישנם מצבים שבהם זה הופך להיות הכרחי. לדוגמה, כאשר הם מצטרפים לצבא או נרשמים לבית הספר, בני משפחת המלוכה עשויים להשתמש בשם המשפחה שלהם, מאונטבאטן-ווינדזור. בנוסף, כאשר משפחת המלוכה צריכה לחתום על מסמכים רשמיים, הם עשויים להשתמש גם בשם המשפחה שלהם.

חשוב לציין שהשימוש בשם משפחה אינו אחיד בכל בני משפחת המלוכה. אלה המחזיקים בתארים מלכותיים, כמו הנסיך וויליאם או הנסיך הארי, משתמשים לעתים קרובות בתארים שלהם כצורת ההזדהות העיקרית שלהם. עם זאת, כאשר נדרש, הם רשאים להשתמש בשם המשפחה שלהם.

השוואה מהירה

בן משפחה שם משפחה
המלכה אליזבת השנייה וינדזור
הנסיך צ'ארלס וינדזור
הנסיך וויליאם מאונטבאטן-ווינדזור
הנסיך הארי מאונטבאטן-ווינדזור

סיכום

לסיכום, בעוד שמשפחת המלוכה הבריטית אינה נוהגת להשתמש בשם משפחה, יש להם שם שניתן להשתמש בו בעת הצורך. שם המשפחה מאונטבאטן-ווינדזור נוצר על ידי המלכה אליזבת השנייה והנסיך פיליפ עבור צאצאיהם הישירים. עם זאת, משפחת המלוכה מסתמכת בעיקר על התארים והשושלת שלהם כדי להבחין. היעדר שם משפחה נטוע עמוק במסורת ומוסיף למיסטיקה סביב משפחת המלוכה.

דילוג לתוכן